Inge Østergaard Jørgensen

Overskrifterne i min karriere er marketing, salg og forretningsudvikling. Jeg har i mere end 20 år ledet internationale marketing- og salgsorganisationer med fokus på vækst, og har tung erfaring i at drive kommercielle strategier (brand, koncept, marketing, salg) for både nationale og internationale brands så som Hatting, KiMs og LEGO. Gennem de sidste 15 år har jeg ledet kommercielle teams på op til 80 personer gennem kommerciel vækst, digitalisering, og professionalisering.

Mine spidskompetencer er:

  • Kommercielle vækststrategier, nationalt og internationalt – fra strategi til eksekverbare planer
  • Branding og marketing – nationale og globale brands på tværs af marketing- og salgskanaler
  • Markeds- og forbrugerindsigt – primært Europa med særlig dybde på Norden og UK
  • Organisering, struktur og effektivisering – herunder change management og kriseledelse
  • Digital transformation – marketing, e-commerce og ways of working (OKR og agile teams)

I bestyrelsesarbejdet ønsker jeg at gøre en forskel for SMV’er, som formentlig har godt styr på driften, men står overfor en kommerciel udviklings- eller skaleringsagenda, som skal hjælpes på vej. Jeg har i min karriere erfaring med både SMV’er og privatejede virksomheder og trives med den agilitet og handlekraft der her præger kulturen og beslutningsprocesserne.

Bestyrelsesuddannelse

  • Bestyrelsesuddannelsen, Aarhus Erhvervsakademi, 2022